Täby Juniordisc

Kom och spela discgolf med andra ungdomar. Vi kommer börja med att köra tre tillfällen (tis 8 aug, tis 15 aug och tis 22 aug) för att se hur stort intresset är för en juniorvariant av den vanliga Sällskapsdiscen.

Åldersgränsen för Juniordiscen är upp till och med 18 år. Precis som på vanliga sällskapsdiscen behöver man inte vara medlem i klubben för att vara med och spela.

Juniordiscen kommer inte vara i formen av träning med instruktörer utan en sällskapsrunda med andra ungdomar på banan. Om du inte spelat så mycket tidigare så kommer det finnas andra på plats som kan ge lite tips och råd. Om du inte har några egna discar, säg till (maila juniordisc@tabydiscgolfklubb.se) så fixar vi lånediscar.

De första tre tillfällena kommer vi spela nio hål vilket brukar ta c:a en timme. Du kommer paras ihop med några av de andra ungdomarna. De som vill och orkar kan gå ett andra varv.

Man behöver inte anmäla sig i förväg, men vill man (och har facebook-konto) så går det bra att anmäla sig till eventen på facebook.

Vill man föra score under rundan så använder vi oss av av appen UDisc. Det räcker med ett gratiskonto. Där behöver man checka in, tidigast 24h innan (men det går bra att göra på plats också).

Alla ungdomar är naturligtvis fortfarande välkomna på den vanliga sällskapsdiscen på torsdagar och söndagar!

Visar det sig att det finns ett tillräckligt stort intresse bland er ungdomar så kommer vi att starta en riktig träningsgrupp med instruktörer också.