Denna artikel har 4 kommentarer

1. Hej,

Vad är minimiåldern för att få vara med på träningstillfällena hos Er?

2. Hej Peter.

Vi har hittills inte sett någon anledning att ha en åldersgräns på våra träningstillfällen. De flesta som kommer på såväl sällskapsdisc som inomhusträningar är i dagsläget vuxna, men vi välkomnar i allra högsta grad ungdomar också. Nu är inomhussäsongen slut och vi kör vår ”sällskapsdisc” två gånger i veckan (torsdag kväll och söndag fm). Vi brukar föra score, men det är inte tävling på blodigt allvar. Ofta går vi i lite större grupper för att hålla tempot nere och kombinera spel med att också hinna ungås och prata lite. Vi brukar tex hellre gå i en grupp om 6 än två grupper om 3.

Än så länge har vi inte haft några aktiviteter som riktar sig direkt till barn, med instruktionsmoment, men det ligger i föreningens plan att starta med det. Vi har flera medlemmar som har gått instruktörskurser i discgolf. Kontakta oss gärna på info@tabydiscgolfklubb.se om du är intresserad.

3. Hej! Min 12-åriga son älskar disc-golf och letar efter en träningsgrupp. Ni nämner på hemsidan att ni eventuellt är på gång att starta en träningsgrupp för juniorer. Är den kanske redan igång?

Allt gott /Y

1. Hej Ylva.

Vi har under vintern och våren fokuserat all energi på utbyggnaden av banan till 18 hål, men där ser vi nu ljuset i tunneln och därefter skall vi titta på hur vi skall kunna få igång en ungdomsverksamhet. Så länge så är din son väldigt välkommen att komma på våra ”sällskapsdiscar” som vi har torsdagar kl 18 och söndagar kl 10. Det är ingen åldersgräns på dom, och heller inget krav på någon viss nivå på spelet. Det är inte något regelrätt träningstillfälle med intruktörer, men det går alltid att få tips från de andra spelarna.

Kommentarer är stängda.