Tänk på säkerheten!

Idag har vi skickat vårt månatliga infobrev till våra medlemmar och en av punkterna var en uppmaning att vara försiktig på banan. Eftersom uppmaningen om säkerhet gäller lika mycket till alla spelare på banan, oavsett om man är medlem eller inte så publicerar vi ett utdrag även här på hemsidan:

I takt med att vädret blir varmare så brukar aktiviteten på banan öka, och vi passar på att påminna om vikten av att tänka på säkerheten, både gentemot allmänheten som rör sig i skogen och på gång- och cykelbanor i närheten av discgolfbanan, men även på säkerheten för andra spelare på banan. Är det någon på banan så får man vänta, oavsett om det är spelare, hundägare eller barn som leker. Kasta inte förrän gruppen framför lämnat hålet och ropa ett högt och tydligt FORE om du trots att du varit försiktig lyckas kasta en disc som riskerar att träffa någon. Hellre ett FORE för mycket än ett för lite. Tänk också på att ropa FORE så snart du inser att discen är på väg åt fel håll. Kommer det en grupp efter dig, vinka gärna när ni är klara med ett hål för att visa att det är fritt fram att kasta.

Vi discgolfspelare har inte mer rätt till skogen än hundägare och andra som vill promenera i skogen, visa hänsyn och uppträd trevligt mot alla som är i området. Tänk också på att hålla rent på banan, och lämna den gärna om möjligt lite renare än när du kom.