Välkomna

Hej och välkommen till tabydiscgolfklubb.se!

Vi är en förening som bildats av några discgolfentusiaster som träffats kring banan i Erikslund/Täby. Vårt mål är att få till fler möjligheter till discgolf i kommunen och räknar med att ha en dialog med kommunen kring olika möjligheter.

Discgolf växer explosionsartat vilket man kan se tydligt i ”Disc golf growth report” från UDisc. Siffror för banan i Erikslund visade att antalet rundor ökade med drygt 200% från 2019 till 2020 med ett totalt antal registrerade rundor förra året på drygt 8000. Långt ifrån alla som spelar på banan loggar sina rundor i UDisc. En mätning från USA visade att c:a var femte runda registreras vilket skulle betyda att det kan ha spelats närmare 40000 rundor i Täby förra året eller c:a hundra rundor om dagen, hela året.

Denna artikel har 1 kommentar