Dags för veckodisc

Som ni kanske vet har Täby Discgolfklubb precis blivit medlemmar i Svenska Discgolfförbundet (SDGF), och förbundet har precis uppdaterat sina rekommendationer för tränings- och tävlingsaktiviteter för discgolfföreningar. Enkelt uttryckt är rekommendtionen att inte ha aktiviteter som är öppna för allmänheten, och att följa lokala myndigheters rekommendationer när det gäller föreningsaktivitet.

För vår del ser det ut som att organiserad utomhusträning är tillåten för samtliga åldersgrupper (men skall naturligtvis genomföras så smittsäkert det går). Vi tänkte därför att det var dags att köra igång ”veckodiscen” igen, och för att göra det tycker vi i styrelsen att det vore bra om vi kunde få ihop ett par medlemmar i en träningsgrupp som kan hjälpa till att organisera det hela. Under våren/sommaren/hösten 2020 spelade vi en gång i veckan på onsdagar och använde UDisc Leagues för att hålla ordning på poängen. När och hur vi gör i år blir upp till träningsgruppen att bestämma.

Om du är medlem och tycker det skulle vara kul att vara med och organisera veckodiscen så kan du antingen kommentera det här inlägget direkt, eller kontakta styrelsen via facebooksidan eller e-post.